سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کیستون جک شبکه چیست

 

کیستون جک شبکه (Keyston) یک قطعه اتصال مادگی است معمولا روی پچپنل یا فیس پلیت ها روی دیوار و ترانک نصب می گردد و به ما کمک می کنند که دستگاه های تحت شبکه را به کمک پچ کورد به بستر شبکه متصل نماییم . کیستون ها در طرح ها و اشکال مختلف در سیستم کابل کشی ساختیافته بکار می روند بطوریکه برای هرنوع کابل کیستون مخصوص همان کابل نیز موجود است و این انعطاف پذیری در تطبیق از مزیت های بارز این قطعه می باشد.
از آنجا که نوع کیستون با کانکتورهای نری آن مشخص می شود اصطلاح کیستون همراه با جک آورده می شود به عنوان مثال کیستون جک RJ11 و کیستون جک RJ45 .

انواع کیستون جک

- کیستون جک شبکه : که شامل کیستون های Cat5e,Cat6,Cat6A و Cat7 می باشد که هم بصورت UTP و هم بصورت شیلددار (فلزی) طراحی می شود. مسلما کیستون جک UTP‌ درکنار کابل های UTP کیستون فلزی در کنار کابل های شیلددار اعم از FTP,SFTP,STP و FFTP بکار گرفته می شود .
- کیستون جک تلفنی : که شامل کیستون های Cat3 می باشد و درکنار کابل های مخابراتی مورد استفاده قرار میگیرد.
نحوه اتصال کابل شبکه به کیستون بسته به طراحی کیستون به وسیله ابزار پانچ و یا بدون استفاده از ابزار پانچ (Tools Free) انجام می شود . کیستون ها معمولا از استانداردهای سیم بندی شبکه TIA568-A و TIA568-B پشتیبانی می کنند که با لیبل روی کیستون مشخص می شوند.

کیستون جک برای بکارگیری در دو انتهای کابل می باشند که معمولا یک سمت به پچپنل و سمت دیگر به پریز شبکه ختم می شود. در برخی از برندها کیستون های بکار رفته در پچپنل با کیستون های مخصوص پریز شبکه یکسان هستند که در اینصورت پچپنل ها معمولا بصورت آنلودد (Unloaded) می باشند ولی اغلب مواقع بخاطر متفاوت بودن فضای پچپنل با فضای پریز شبکه ، کیستون های آنها نیز از نظر شکل متفاوت هستند .

سایر محصولات وستا     

   کابل شبکه       سوییچ شبکه    پچپنل