سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کابل شبکه

تاریخچه کابل شبکه
سال هزار و هشتصد و چهل و چهار بود ساموئل مورس با ساخت تلگراف نخستین ایده ارتباط دیجیتالی را بنیاد نهاد. شاید فکر کنید آنچه که امروز در دسترس داریم با آنچه که مورس ارائه داد یکسان نیست، اما در پایان آنچه که روشن می باشد این است از دیدگاه پایه ای دو گام در یک راه هستند. شاید بزرگترین تفاوت آنها شتابی باشد که هر کدام ارائه می دهند. در میانه های سده نوزدهم میلادی بیشترین انتقال در ثانیه میانگین دو تا سه خط و نقطه در تلگراف بود، اما امروزه این انتقال به یک گیگابایت در ثانیه رسیده است.

چند سال بعد بود که امیل بودات فرانسوی ماشین چاپ تلگراف را ساخت که فرآیند آن به وسیله یک صفحه کلید و کد پنج بیتی رخ می داد. در این روش پیام های تلگرافی به صورت مجازی ارسال و دریافت می شد. هر چند امروزه نیز در ارتباط سریالی از baud rate که برگرفته از نام همین دانشمند است بهره برده می شود. سال های بعد کدهای هفت بیتی با 128 کاراکتر و هشت بتی با 256 کاراکتر ساخته شد.

در چهل سال گذشته سرعت ارتباط فزونی یافته و این روابط میان کامپیوترها به یک موضوع پایه ای تبدیل شده است. با وجود ارائه استانداردهای گوناگون اما آنچه روشن است، نیاز به تجهیزات بیشتر و بهتر روز به روز بیشتر احساس می شود.

انواع کابل شبکه و کاربرد آنها
انواع کابل شبکه
درباره انواع کابل های شبکه باید گفت که انواع گوناگونی دارند و گزینش گونه مناسب کابل شبکه به این بستگی دارد که سیستم دارای چه نوع ساختار و توپولوژی می باشد. معماری سیستم و اینکه بزرگی شبکه به چه اندازه است از دیگر عواملی است در این موضوع تاثیرگذار است. هر چند پروتکل به کاربرده شده نیز از دیگر عوامل مهم در گزینش کابل شبکه است.

اگر شما پیش از هر چیز کابل شبکه را به درستی بشناسید و بدانید چه پیوندی با دیگر ویژگی هی شبکه دارد سبب می شود در آیند بی نیاز از عیب یابی باشید که می تواند ساعت ها از شما زمان بگیرد. حتی اگر درباره کابل شبکه اطلاعات کمی دارید خواندن این مطلب کمک می کند تا با همه ابعاد آن اشنا شوید.

در شبکه های محلی که LAN نام دارد و در شبکه های WAN نوع کابل شما نقش مهمی دارد هر چند در گزینه نخست گزینش نوع کابل کشی شبکه بر عهده شماست اما نوع دوم اپراتور تصمیم می گیرد که چه نوع کابل کشی شبکه کند.

کابل مورد نیاز شبکه انواع گوناگونی دارد. از کابل زوج به هم تابیده که twisted pair و کابل Unshielded Twisted یا UTPنامیده می شود. نوع دیگر کابل شبکه کابل کواکسیکال است. کابل چند جفتی و رسانهه های دیگر به نام بی سیم و وایرلس هم وجود دارد که به آن وای فای می گویند.

 

 

سایر محصولات وستا ( لیست قیمت کابل شبکه)

  سوئیچ شبکه poe

سوییچ شبکه

 کابل شبکه    

 کابل فیبر نوری 

 مدیا کانورتور  

 نمایندگی سیسکو    

 مبدل فیبر نوری  

 

 کابل شبکه   آداپتور فیبر نوری   

 

 سوئیچ شبکه poe

سوییچ شبکه

 کابل شبکه     کابل فیبر نوری 

 مدیا کانورتور 

  نمایندگی سیسکو 

 آداپتور فیبر نوری 

  مبدل فیبر نوری